Etrips.pl – pierwszy specjalistyczny portal na polskim rynku e-turystyki.

Czy na polskim rynku e-turystyki jest miejsce dla nowego gracza? Zdaniem twórców  portalu Etrips, który właśnie wchodzi na rynek, jest nie tylko przestrzeń, ale wręcz niezagospodarowana nisza. Selektywne podejście do oferty ? mniej, ale za to sprawdzonych propozycji, kompleksowa i maksymalnie precyzyjna prezentacja pakietów turystycznych, jak również wysoka jakość obsługi klienta to główne filary, na których oparty jest koncept Etrips.pl. To propozycja skierowana do większości pracujących Polaków ? żyjących w biegu, nastawionych na atrakcyjne i rozsądne cenowo rozwiązania, dla których wakacje stają się jednym z ważniejszych elementów współczesnego stylu życia.

Pomysł stworzenia pierwszego w Polsce specjalistycznego portalu turystycznego to efekt gruntownych zmian w grupie TUI Poland. Ocena dotychczasowych wyników touroperatora połączona  z wielomiesięcznymi obserwacjami polskiego rynku zaowocowały przeformułowaniem strategii. Jednym z jej elementów jest powołanie Etrips – spółki córki dedykowanej sektorowi e-commerce.

Marek Andryszak Prezes TUI Poland podkreśla ?Zadaniem Etrips.pl jest nie tylko sprzedaż naszej oferty w Internecie, głęboko wierzymy, że Polacy potrzebują partnera w podroży z prawdziwego zdarzenia, który zaproponuje najbardziej polecane i sprawdzone oferty na rynku. Dlatego też zaprosiliśmy do współpracy  15  touroperatorów, których oferty obok propozycji TUI stanowią bazę, z której  wybraliśmy najciekawsze pakiety turystyczne. Na początku 2011r. zaproponujemy także  samodzielne elementy, takie jak: przelot, hotel, wycieczka fakultatywna oraz cały szereg usług około wakacyjnych, oferowanych przez spółki córki z grupy TUI. To na ich bazie  klienci będą mogli tworzyć  najlepiej dopasowane  do ich  potrzeb pakiety wakacyjne ?.

Etrips.pl startuje z ofertą złożoną z 240 destynacji, 1719 obiektów hotelowych i 490 wycieczek objazdowych. Co ważne, dane te oddają rzeczywistą liczbę dostępnych w portalu ofert. Co to oznacza dla klienta? Otóż portal prezentuje tylko te oferty, które zdaniem pracowników Etrips, partnerów portalu lub ich klientów mają najwyższe notowania atrakcyjności. Każda z nich jest prezentowana w wyszukiwarce tylko jeden raz, a nie jak w konkurencyjnych portalach nawet po kilkanaście razy – w zależności od  terminu czy miejsca wylotu, długości pobytu lub opcji zakwaterowania. Dzięki temu klienci Etrips nie będą musieli poświęcać zbyt wiele czasu na wyszukiwanie ?swoich idealnych ofert?. Po prostu szybko wybiorą wymarzone wakacje, a  następnie dopasują  poszczególne kryteria wyjazdu do własnych potrzeb.

Koncept oraz funkcjonalności portalu odzwierciedlają potrzeby współczesnych turystów, którzy nie tylko w coraz większym stopniu otwierają się na podróże, ale także mają coraz wyraźniej sprecyzowane wymagania.

Z badań Instytutu Turystyki wynika, że na przestrzeni ostatnich lat Polacy coraz chętniej spędzają urlop za granicą (4% wzrost w latach 2005 ? 2009), a przy organizacji wyjazdu wolą korzystać z pomocy biur podróży oferujących kompleksowe pakiety wakacyjne (w latach 2005 ? 2009 wzrost o 5%, kosztem spadku w grupie samodzielnie organizujących wakacje).

Zdaniem socjologa dr Michała Lenartowicza jest to jak najbardziej zrozumiałe ?W najnowszych badaniach mieszkańców największych polskich miast*, 70% respondentów deklaruje, że woli odwiedzać nowe miejsca niż przywiązywać się do jednej lokalizacji. Ponadto,  można zauważyć  prawidłowość, że im wyższe jest wykształcenie Polaków, tym większa potrzeba aktywnego i urozmaiconego spędzania czasu. Im niższe wykształcenie tym większe obawy przed nudą na wczasach. Można zaryzykować stwierdzenie, że im mniejszy kapitał edukacyjny tym mniej rozwinięta kultura spędzania czasu wolnego i możliwe poczucie wczasowego zagubienia?.

Polscy turyści reprezentują bardzo zróżnicowane typy turystyczne, dlatego też oferta Etrips jest kompleksowa, odpowiadająca na wszelkie potrzeby. Oferta zawiera zarówno pakiety klasyczne typu wypoczynek i zwiedzanie, jak i bardziej kwalifikowane tj. turystyka sportowa, luksusowa, relaksacyjna (Spa&Wellness), miejska, czy też rozrywkowa. To samo dotyczy destynacji – portal oferuje zarówno najpopularniejsze wśród Polaków kraje tj. Egipt, Tunezja, Grecja, Włochy czy Hiszpania, jak również egzotyczne np. Kenia, Indie, Brazylia, Sri Lanka czy Kuba.

Etrips.pl zamierza konkurować przejrzystością i kompleksowym podejściem do prezentacji oferty. ?Działamy w branży regulowanej przepisami prawnymi, które zakładają, że funkcjonujące na rynku podmioty prezentują jednakowe ceny wycieczek  przygotowanych przez tych samych dostawców. Tym samym nie ma możliwości oferowania klientom dodatkowych rabatów poza tymi, które zaproponują organizatorzy wyjazdów. W praktyce oznacza to, że kluczowym kryterium wyboru miejsca, w którym klienci dokonują zakupu w turystyce nie może być cena. Na zaufanie klientów mamy szansę zapracować tylko i wyłącznie zapewniając wysoki poziom obsługi klienta oraz doskonałą prezentację produktu ? atrakcyjną, nowoczesną, ale też pełną, bogatą w treści. Tak, aby wrażenie, które towarzyszy klientom na etapie zakupu wyjazdu nie odbiegało od pierwszego wrażenia już na miejscu pobytu?- mówi Magdalena Krzywosińska Dyrektor Zarządzający Etrips.

Źródło: PR

Brak podobnych post?w.



Zostaw komentarz