Przewodnik po lotniskach przyszłości

Nowe technologie jako remedium na bolączki pasażerów – prezentuje raport opracowany na zamówienie firmy Amadeus

  • Według „Przewodnika po lotniskach przyszłości” („Navigating the Airport of Tomorrow”), największą frustrację pasażerów powodują problemy z obsługą bagażu, procedury bezpieczeństwa oraz zakłócenia lotów
  • Technologie przedstawione w raporcie obejmują rozwiązania dotyczące łączności o lokalnym zasięgu (near-field communications, NFC), systemy obsługi bagażu uwzględniające lokalizację oraz systemy lokalizacji wewnątrz budynków

Nowy raport, zatytułowany „Przewodnik po lotniskach przyszłości” (ang. „Navigating the Airport of Tomorrow”), prognozuje zmiany na nowoczesnych lotniskach i prezentuje technologie, które w najbliższych 10-ciu latach pozwolą eliminować frustracje pasażerów, jednocześnie podwyższając komfort podróżowania.

Opracowany przez Norma Rose’a z Travel Tech Consulting Inc raport ujawnia, że pasażerowie na lotniskach całego świata wciąż stykają się z problemami doświadczanymi podczas odpraw, odbioru i odprawy bagażu oraz dyskomfortem związanym z procedurami bezpieczeństwa.

Raport, którego celem jest inspirowanie nowego podejścia  w branży turystycznej, stworzono na podstawie danych wyjściowych zgromadzonych podczas globalnych badań przeprowadzonych przez JD Power na zamówienie firmy Amadeus, w ramach których zebrano opinie 2978 podróżnych.

Najważniejsze wnioski:

Podróżni domagają się usprawnień w zakresie obsługi zakłóceń lotów oraz obsługi bagażu

43% respondentów uznaje obsługę zakłóceń lotów za najważniejszy obszar wymagający poprawy. Nowe rozwiązania i poprawa obsługi bagażu są istotne dla 34% podróżnych, podobny procent podróżnych skarży się na opóźnienia przy odprawach biletowych i bagażowych oraz odbiorze bagażu.

Duże zapotrzebowanie na usługi informacyjne i samoobsługę

Niemal 40% podróżnych deklaruje, że chętnie korzystałoby z usług udostępniających aktualne informacje za pośrednictwem własnych urządzeń przenośnych podających status bagażu oraz wskazówki dotyczące poruszania się po lotnisku. Jedna trzecia respondentów oczekuje większych możliwości samoobsługi, w tym możliwości zakupu dodatkowych usług za pomocą terminali samoobsługowych oraz samodzielnego znakowania bagażu.

Wrażenia z lotnisk wpływają na postrzeganie linii lotniczych

Jeśli pasażerowie muszą czekać w kolejce do odprawy średnio ponad 30 minut, ich subiektywna ocena linii lotniczych spada o 10%.

Raport zawiera optymistyczne prognozy zmian, jakich w ciągu dekady można się spodziewać dzięki wdrożeniu nowych technologii, które pomogą rozwiązać wiele problemów, doświadczanych na lotnisku. Należą do nich m.in.:

  • Odprawa zbliżeniowa (one-touch check-in) i monitoring postępów: smartfony i tablety wyposażone w rozwiązania łączności o lokalnym zasięgu (near field communication, NFC) mogą umożliwić odprawy zbliżeniowe, jeśli porty lotnicze wdrożą na terenie czujniki NFC. Ułatwiłoby to maksymalnie proces odprawy pasażerów i mogłoby nawet umożliwić liniom lotniczym lokalizowanie pasażerów w obrębie portów, sprzyjając zwiększeniu efektywności ich obsługi.
  • Stałe oznakowanie bagażu: wprowadzana obecnie technologia RFID (Radio Frequency Identification) umożliwi tworzenie stałych oznakowań bagażowych, zawierających np. informacje o pasażerach uczestniczących w programach lojalnościowych oraz umożliwiających śledzenie drogi bagażu na lotnisku podczas jego transportu do samolotu i na lotnisku docelowym. Zapewni to dostęp do aktualnych informacji o bagażu – szczególnie istotnych w przypadku zakłóceń w lotach.
  • Pomocne tablety: upowszechnienie się podręcznych komputerów typu tablet ułatwi dostęp pasażerom do przydatnych informacji czy wspomoże odprawy w godzinach szczytu.

– Patrzymy z optymizmem na przyszłość wszystkich zaangażowanych we współpracę nad wyeliminowaniem problemów, które trapią pasażerów na lotniskach. Urzeczywistnienie wizji nakreślonych w tym raporcie wymagać będzie współpracy linii lotniczych, operatorów lotnisk, obsługi naziemnej i handlowców. Naszym priorytetem jest pomagać im w zapewnianiu podróżnym większego komfortu przez dostarczanie rozwiązań usprawniających relacje między liniami i portami lotniczymi, a ich klientami – komentuje raport Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki dla linii lotniczych.

Norm Rose z firmy Travel Tech Consulting, Inc, autor raportu, dodaje: – Nie ulega wątpliwości, że głównymi tematami, jeśli chodzi o lotniska przyszłości, będą samoobsługa i rozwiązania mobilne. Wszechobecność sieci oznacza, że pasażerowie będą zawsze online i co się z tym wiąże, oczekiwać będą nieustannej łączności ze światem. Nawet proste innowacje, takie jak możliwość sprawdzenia, czy bagaż pasażera znalazł się na pokładzie samolotu, mogą w znakomity sposób zmniejszyć stres i poczucie niepewności. W związku z tym, aby naprawdę zrealizować ową wizję lotniska przyszłości, linie i porty lotnicze muszą inwestować w nowe systemy, automatyzujące czynności manualne, ułatwiające wymianę informacji i zapewniające aktywną komunikację z pasażerami.

Raport „Przewodnik po lotniskach przyszłości” („Navigating the Airport of Tomorrow”) dostępny jest pod adresem www.amadeus.com/AirportOfTomorrow

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 270 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Źródło: PR

every nfl broadcast commentary teamI’m very disappointed,” said Josh McCown on Tuesday. „It’s not what anybody wants. There’s a few other 0 2 teams in the league. Australian offload to float wholesale football jerseys china NAB’s boat A 75 per cent stake in the newly independent Clydesdale and Yorkshire Bank Group or CYBG is set to serve as a late Christmas present to shareholders in National Australia Bank. The „new” challenger bank will be seeking a listing in both London and Australia, with institutions being called upon to buy up the remaining 25 per cent. NAB tried for years to find a buyer for the whole thing, but without success. Nothing is no thing. A total nonvalue. Of no value. Mr. BENOIT: And my mom offered to type it when we got home. And so that kind of started a summer hobby. In what way the first athlete will do it as well could be a matter of some interest. Would they come out at the end when already established? That would lead to questions of when the first athlete would be going in openly homosexual with the knowledge on the table. Would a team balk at the increased scrutiny in signing such a player? All you would have to do is not pick them in the draft, not trade for them, or not sign them to an additional contract once they are one your team. On March 9, the Eagles traded cornerback Byron Maxwell, linebacker Kiko Alonso, and the 13th overall pick in the 2016 NFL Draft to the Miami Dolphins for the 8th overall draft pick. A month later, they traded their 2016 1st, 3rd, and 4th round picks, along with their 2017 1st round pick and their 2018 2nd round pick cheap nfl jerseys wholesale to the Cleveland Browns for the 2nd overall pick the 2016 NFL Draft. With all of these trades, Philadelphia will have to be spot on with their selections considering their needs at wide receiver, offensive line, and edge rusher.. AT U verse service offers a variety of options NFL Wholesale Jerseys for its customers. It’s not just a cheap china jerseys television service, U verse is also for Internet and phone services, if you choose to opt into them. Plans are offered separately for each service. At the same time Jessica was focused on getting through law school and becoming a lawyer. Just as Christopher Columbus and other early European explorers were thwarted in their attempt to find a sea route from Europe to the Orient by the American landmass, so too, did Jesse and Jessica find the two thousand plus miles of North America that lay between http://www.cheapnfljerseyssu.com Jesse’s home and career on one side of the continent and Jessica’s home and blooming career on the other side of the continent to be too big an obstacle to their budding romance. In June of 2004 the two http://www.cheapnfljerseyssu.com accepted the fact that the realities of real life were more difficult than the hothouse reality of http://www.cheapjerseysselling.com reality TV, and announced that they were breaking off their romance and going their separate ways.

Brak podobnych post?w.



Zostaw komentarz