Regulacyjna destrukcja

Unia Europejska często i z wielką chęcią wprowadza kolejne regulacje dotyczące szeroko pojętego rynku turystyczno-transportowego. Niestety kolejne, niekiedy bardzo szczegółowe przepisy nie regulują sytuacji, lecz skutkują jej systematycznym pogarszaniem.

Dobre intencje

W mediach pojawiła się informacja o mających wzrosnąć cenach samochodów oraz paliw. W roku 2014 Diesle będą musiały spełniać normę Euro 6, która wymusza na producentach redukcję takich związków, jak tlenek azotu poprzez zastosowanie dodatkowego katalizatora. Koszty produkcji wzrosną, a w efekcie wzrośnie też cena samochodu wyposażonego w silnik Diesla – średnio o niemal 5000 zł. Co więcej, auta z homologacją uzyskaną po 2011 roku będą musiały być wyposażone w system stabilizacji toru jazdy; montaż odpowiedniego układu to wzrost kosztów o kolejne 500 zł. Zdrożeją także paliwa.

Można zastanawiać się, co kieruje unijnymi politykami, którzy piszą ustawy ograniczające w taki sposób rynek transportowy. Być może intencje są szczere: w przypadku norm dla Diesli motywem jest chęć zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do środowiska. Jakie jednak będą koszty dostosowania się do norm? Czy ich stosunek do zysków jest korzystny dla ogółu? Takiego pytania parlament nie zadał sobie, wprowadzając w branży lotniczej konieczność kupowania pozwoleń na emisje dwutlenku węgla. Wydatki europejskich linii lotniczych drastycznie wzrosły, a bankructwo linii Malev raczej nieprzypadkowo nastąpiło niedługo po wejściu w życie nowych przepisów. Przepisów, których cel (ograniczenie emisji CO2) mógł zostać osiągnięty tylko w jeden sposób: poprzez zmniejszenie liczby lotów. Udało się – coraz więcej przewoźników bankrutuje, coraz więcej tras jest porzucanych.

Polityka europarlamentarzystów jest krótkowzroczna i praktycznie zawsze jednostronna: korzystać mają klienci, nigdy przedsiębiorcy. Zapominając jednak o przedsiębiorcach, szkodzi się absolutnie wszystkim, hamując rozwój całej europejskiej gospodarki. Czy istnieje lepsze rozwiązanie?

Niech się ustoi

Rynek turystyki i transportu powinien regulować się sam. Gałęzie gospodarki, których granice nie są wyznaczane tak dokładnie przepisami, mają się znakomicie: nikt nie narzeka na jakość, dostępność czy ceny butów; nikt też nie szuka pomocy państwa przy kontaktach z firmami produkującymi komputery. Producenci sami dbają o wysoki poziom oferty, także o jej przyjazność dla środowiska – ponieważ to się opłaca. Polityka eco-friendly to znakomity sposób zdobycia klienta, więc firmy bez żadnego przymusu zaczynają się do niej stosować. Najważniejsze jednak, że przystosowują się w naturalnym tempie: nie muszą z miesiąca na miesiąc wdrożyć nowych norm, oznaczających dla mniejszych przedsiębiorstw wyniszczające koszty.

Wystarczy spojrzeć na rynek transportu autokarowego, by przekonać się, że większa swoboda daje lepsze efekty. Bilety autokarowe do Niemiec są tanie i łatwo dostępne; klienci mogą liczyć na standardy obsługi równie wysokie lub większe niż w przypadku linii lotniczych. Przewoźnicy inwestują w najnowsze, najprzyjaźniejsze dla środowiska autokary – ponieważ dzięki temu wyrabiają sobie renomę. Nie są potrzebne wytyczne od parlamentarzystów (choć takich też jest bardzo wiele). Choć niektóre firmy wolniej dostosowują się do standardów, to ich działalność jest stabilna i rozwija się. Żaden przewoźnik nie domaga się milionowych dopłat, tak jak to było w przypadku bankrutującego (od wielu lat) LOT-u.

Jeśli politycy chcą pomóc naszej branży, niech po prostu nie przeszkadzają.

MP

Search teams scoured the sea Wholesale NFL Jerseys for possible wreckage on Thursday. EgyptAir said some of the plane’s wreckage was found near the Greek island of Karpathos late Thursday, but later retracted the statement to CNN. Greek officials denied that any debris recovered so far was linked to the plane. Pre nfl jerseys china defined bonus and salaries depending Cheap Football Jerseys on draft position. This is a major request and would eliminate the need for player agents to negotiate for players and also the workload of team contract negotiators and Cap managers. Naturally, agents are imploring the union to not allow for a no negotiation process for rookies.. I admit there are certain things I will never do now that I’m turning 50. I will never go to a concert again that only offers „festival seating” code for „standing room only.” At my age, I absolutely have to have an assigned seat. I will never go slam dancing in a mosh pit. Read the setting on the pitch gauge scale the number will either be „positive” on the right side of zero or „negative” on the left side of the zero. Pull up or down on the „flybar” with your fingers. Realign the pitch gauge bracket so the number being pointed to is now zero. Subscribe to USA TODAYAlready a print edition subscriber, but don’t have a login?Activate your digital access.Manage your account settings.My AccountLog OutCLAYTON COUNTY, Ga.Clayton County police say 49 year http://www.cheapnfljerseysx.com old Sandra Barnett was kidnapped by Lisa Brown at her Ellenwood, Ga., home on Wednesday afternoon.Sandra Barnett was married to Buster Barnett, who played cheap jordans as a tight end for the Buffalo Bills from 1981 to 1984″Sandra was actually on the telephone with a friend when Lisa showed up at the front door,” Clayton County Police Capt. Richard Gandee said. Alabama State Patrol troopers joined in when the chase crossed state lines.The Durango cheap jerseys china suddenly stopped in the middle of the interstate at mile marker 208. Once you click on football, it will take you to a page that displays a number of match that are going throughout the day, or matches that have been previously recorded. On that page you will see a TV icon that has an arrow, click on it. It will take you to Cheap Oakleys Sale a different page, and then it will display the different ways that you can stream the information. There are actually two proposals. Louis Rams, and a group led by Dave Checketts owner of the St. Louis Blues professional hockey team is eager to buy it. Welcome to the official MDG Indicators website. This site presents the official data, definitions, methodologies and sources for more than 60 indicators to measure progress towards the Millennium Development Goals. The data and analyses are the product of the work of the Inter agency and Expert Group (IAEG) on MDG Indicators, coordinated by the United Nations Statistics Division.

Brak podobnych post?w.



Zostaw komentarz