Skutki napiętej sytuacji w Egipcie dla turystów i biur podróży

W związku z ostatnim komunikatem MSZ biura podróży i niektóre linie lotnicze, mając na uwadze bezpieczeństwo klientów, odwołały planowe loty do Egiptu – na razie oficjalnie do piątku 4 lutego.

Zgodnie z obowiązującym prawem klientom, którzy zakupili wycieczki do Egiptu proponuje się bezpłatną zmianę kierunku wycieczki w równym standardzie lub całkowity zwrot kosztów – biura wywiązują się z tych obowiązków. Eksperci jednak przewidują, że obecna sytuacja i tak odbije się na cenach usług turystycznych w tym roku.

Biura podróży zwiększają ostrożność

Zgodnie z zaleceniami MSZ, TUI Poland wyeliminowało z programu wycieczek fakultatywnych w Egipcie wszystkie te miejsca, które mogą stwarzać potencjalnie zagrożenie dla turystów.

Podobną decyzję podjęły inne biura podróży. Exim Tours odwołało wyjazdy do Egiptu w najbliższym tygodniu. Osoby, które wykupiły wycieczki będą mogły albo zmienić termin wyjazdu, albo udać się do innego kraju.

Biuro podróży Itaka poinformowało, że „w związku z sytuacją, jaka ma miejsce w Egipcie wyloty do egipskich kurortów turystycznych: Sharm El Sheikh, Hurghady, Marsa El Alam i Taby zostają wstrzymane do końca lutego. Klienci, którzy przebywają obecnie w Egipcie będą powracać do kraju zgodnie z terminami zawartymi w umowach.” Jak dotąd Alfa Star, Neckermann Polska i Triada  nie odwołały żadnej ze swoich wycieczek do Egiptu.

Prawa turysty w przypadku odwołanej wycieczki

W przypadku odwołania wycieczki biuro ma obowiązek informować o zmianie czasu wylotu lub o odwołaniu wycieczki. W takiej sytuacji musi również zaproponować klientom inną datę lub kierunek wycieczki, co najmniej w tym samym standardzie. W przypadku, gdy biuro zaoferuje niższy standard, a klient wyrazi chęć skorzystania z niej, zwracana jest też różnica w cenie.

Kiedy zaś turysta nie przyjmie takiej propozycji, biuro musi zwrócić mu pieniądze. Odstąpienie od umowy musi być jednak pisemne, wysłane listem poleconym, należy w nim wskazać przyczynę rezygnacji z wycieczki. Wszelkie reklamacje dotyczące świadczeń biur podróży można kierować Federacji Konsumentów lub do miejskich rzeczników konsumentów. Adresy i numery telefonów można znaleźć na stronie internetowej UOKiK.

Obowiązki wobec turystów przebywających na urlopach w Egipcie

W przypadku zagrożenia zamieszkami w miejscu pobytu turystów biuro musi zadbać o ich bezpieczeństwo i zapewnić: wcześniejszy wyjazd, opiekę przedstawiciela oraz nocleg i wyżywienie na czas pobytu w Egipcie (niekoniecznie w tym samym standardzie, co zakupiony przez klienta).

Koszty odwołanych wycieczek spadną na klientów

Trwający wciąż kryzys w Egipcie nie pozostanie bez wpływu na ceny ofert turystycznych. Ja przyznał prezes Polskiej Izby Turystyki Jan Korsak, biura nie mają już rezerw finansowych, bo te wyczerpały się w ubiegłym roku,w  związku z kryzysem islandzkim.

Na dzień dzisiejszy biura starają się wypełnić swoje obowiązki wobec turystów i nie komentują ponoszonych przy tym kosztów, ale w kuluarach już mówi się, że w nadchodzącym sezonie wycieczki będą droższe.

Bieżące informacje o odwołanych lotach linii lotniczych i zawieszonych wycieczkach do Egiptu można znaleźć w serwisie Tanie-Loty.com.pl.

Źródło: Artweb-Media

Brak podobnych post?w.



Zostaw komentarz